Klachtenfunctionaris Gezondheidscentrum Winsum


Kwaliteit van zorg staat hoog in het vaandel van het Gezondheidscentrum Winsum. “Het belang van de patiënt staat bij ons voorop, de vraag van de patiënt staat hierbij centraal”, zo meldt de visie. Toch kunnen zich situaties voordoen waarin u ontevreden bent over de zorg die u ontvangt in het Gezondheidscentrum. 
Als u dit wilt aankaarten kunt u terecht bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Een compliment is natuurlijk ook altijd welkom.
En we staan open voor tips en adviezen die een bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteit binnen ons centrum.

 

Klachtenfunctionaris

Mevr. Coby van Herksen is de onafhankelijke klachtenfunctionaris van het Gezondheidscentrum Winsum.
De klachtenfunctionaris probeert u zodanig te helpen dat afhandeling van uw klacht op een snelle en aangename manier gebeurt.
Het is de bedoeling dat u zich daadwerkelijk gehoord voelt. De benadering is dan ook open en persoonlijk.
Dit is in lijn met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Allereerst zal de klachtenfunctionaris uw verhaal aanhoren en met u bespreken wat u wenst.
Vaak zal zij stimuleren dat u met uw zorgverlener in gesprek gaat over uw onvrede.
Ze kan helpen bij de voorbereiding van het gesprek.
Indien nodig kan de klachtenfunctionaris bemiddelend optreden als het gesprek niet tot een goed resultaat leidt.
Desgewenst kan zij vervolgens richtinggevend handelen wanneer patiënt en zorgverlener onverhoopt in een conflictsituatie belanden.
De klachtenfunctionaris kan de weg wijzen naar een geschillencommissie.
Heeft u geen specifieke klacht, maar wel suggesties over de aanpak van de zorgverlener? Ook dan kunt u zich richten tot de klachtenfunctionaris.
Bij afwezigheid van mevr. Coby van Herksen neemt mevr. Eveline van der Heijden, voormalig voorzitter van de onafhankelijke klachtencommissie, haar taken over.

U kunt gratis gebruik maken van de diensten van de klachtenfunctionaris.
Dit kan op de volgende manieren:
* Via het downloaden en invullen van een online klachtenformulier.
* Via de rode klachtenbus in het Gezondheidscentrum, op de begane grond bij de patiëntenbibliotheek, het adres hiervan is: 
  Meeden 3B, 9951 HZ Winsum
 

Vermeld altijd duidelijk uw telefoonnummer en emailadres.
Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.